1938, Julian, a businessman/diplomat, arrives in Poland with his beautiful wife, Nina, to take carge of a number of German factories. Newly-married, the couple share similar cosmopolitan backgrounds, but begin to discover that their approaches to life are quite different. Julian is pragmatic and logical, while Nina is sensitive, generous and deeply religious. While on a belated honeymoon on a friend's estate in the country, Nina falls from a horse and is apparently killed, but she miracously recovers. During her convalescence on the estate she gets to know Stas, their host's son, who goes back to Warsaw with her to work for Julian. Outwardly, lead a glamorous life, but each is privately suffering an intense pressure: Nina realizes that war is coming and Julian discovers that the factories are smuggling ars to German suporters. Instead of telling the police, he and Stas get rid of the arms, and suffer violent reprisals from the Germans: Julian's offices are burned and Stas is murdered. Estrangement seems inevitable for Julian an Nina.