This film is set in Spain the 1950s. The corpse of an unknown person appears beside the village fountain in a mythical region called Bocentellas. The inhabitants of the village ask Capitain Medina, a young officer from San Mamud, the nearby military fort, to help until the judge comes. When the judge arrives, he makes his observations and orders the body to be taken away. This death completes the circle of started months before by the disertion of two soldiers from the fort. The appearance of a mysterious coronel, shady economical interests and some prostitutes, trigger off the development of a strange and complicated intrigue which will produce an unexpected and prompt ending.