A son investigates his father's life. Due to the collapse of the family business Thomas Kleinert, a 25-year-old journalist and son od a deceased manufacturer, starts out on a search which will lead him to delve into the past.
Thomas' father died in 1972. He was considered as a suuccessful manager who made his business prosper in the years during and after the war. Thomas finds out that his father committed suicide and that his mother has kept the fact a secret for all these years. Whilst still under the influence of the company's collaspse, Thomas begins his investigation, wanting to understand his father whom he lost when he was only twelve years old. When he is looking for the causes which pushed his father to commit suicide, he discovers more and more common points between the history of the company and his father's own destination Thomas discovers that his father took charge of a Jewish company in Poland in 1942 for his own benefit. He used the money he made from this "branch", where the workers were prisoners from concentrations camps, to build a factory in Germany. Before the end of the war he was able to save some large Polish machinery to goods trains used by the defense forces.