Braulio Valdivia reminds his grandson Felipe and Manuel that they must kill Fernando, the last member of the Iturriaga family, due to an old femily vengeance. María ángela, Felipe's sister and Manuel's childhood sweetheart, arrives from Spain. She meets Fernando and they fall in love but, to avoid the spilling of blood, she wants to marry Manuel. Fernando's men are captured by those of Felipe and Rosa, who is in love with Manuel, tells María Ángela of the danger that Felipe is in. Thus warned, Felipe frees his men and escapes with them.