This film tells of events which tool place in Bolivia in 1968, how during part of a birth control programme, Indian women were sterilized without realizing it. The film explores various aspects fo Bolivian Society. Ignacio and Paulina, a Quechuan Indian couple who live in the andes, want to have more children as they have lost all three due to illness. Ignacio, a leader in the community, is extremely worried when he discovers taht Paulina is incapable of conceiving again. The film narrates Igancio's assault on the clinic installed by the North American progress Corpss, how he is shot and later dies.