This is the tale of an aristocratic family, the Arismendis, seen from the point of view of the memories of Beatriz Arismendi, the youngest member of the family. The scene is set on Christmas Eve inside their grandmother's house. The children are: Fernando, resident in the USA and who owns a car showroom; Raúl, a Latin American bureaucrat and also Beatriz's father; and Nora, a forty-year old spinster dominated by her mother. Virginia, Raúl's wife, is outstanding in her lack or aristocratic manners.
When Lady Eugenia dies, there is no-one to take over the head of the family, a fact from which Virginia tries to benefit. Beatriz grows closer to her aunt who is defenseless and victim at the same time. Beatriz meets Sebastian, who wants to save her from the alienation of her sorroundings.