This film takes its name from the tragical incident which took place in 1976 in La Plata City, the capital of the Buenos Aires province, qhen security forces kidnapped seven students leaders, adolescents with an average age of 17. Leaders in the fight to obtain a secondary school ticket, these young people are still "missing" to this day, with the single exception of Pablo Díaz who, as well as advising script writers and directors, has become the focal point of the film describing the day-to-day family and student life led by these youngsters before the coup d'etat on 24th March, 1976. On 16th September of the same year, these young people were kidnapped and put into two concentration camps.