A box sent from Hungary by a certain Bukovich to Mr. Duval arrives by train in the Sierra Negra, Mexico. Enrique and Marta, two travellers on their way to visit their aunt Eloísa and uncle Emilio on Sycamore Ranch which they own, arrive in the area at the same time only to have their trip interrupted by a landslide. A cart driven by a person dressed in black comes to collect the box. As Marta and Enrique are going to the same place as the box, Enrique asks the driver if he'll give them a lift. On arrival in Sycamore, they find the sinister aunt Eloísa at the head of a funeral cortge which has come to take the box (a coffin) to the underground crypt where the remains of Karol, the Count of Lavud, are buried. Emilio asks to see his sister's, María Teresa, corpse one last time. enrique is a young doctor whom Emili has asked to come in the hope that he will be able to cure Maria Teresa of her fear of vampires.