Paulo Honorio, a street trades in the "sertao", decides to snatch the São Bernardo "fazenda" from its incompetent propietor. This achieved, he decides to create a family and marries madalena, the school teacher. Obssessed by jealousy, Paulo Honorio continually suspects that his wife is being unfaithful to him. After an argument over a letter which he considers to be a love letter, Madalena commits suicide. Caught between uncertainty andloneliness, Paulo reflects upon his life.