This film narrates the life and passion of this farmer during que pre-revolution ere. Juan Quin Quin never dies because he is "the hero of the film", or Colombia's guerrilla chief. there is always someone who inherits the name of the hero. Juan is a lively farmer whom nothing stops in his fight to live. Full of agression, he never accepts his fate. together with his friend Jachero and Teresa, his sweetheart, he confronts the situation as though it comes naturally to him. The different stories told in the film originate from the shocks produced by this confrontation.