This is a documentary explining the origin and way in chich customs were passed donw to the people who are today farmers in the Peruvian region of Kanas, in the department of Cuzco. Testimonies are given by the most trustworthy sources on oral culture, Inca history and the descendents of the Tupaj amaru II armies of warriors. The protagonists of the film are people who live in the village, speak Quechuan, and criticize both their past and present opresion expressing, in their own language, their conception of the world in which they live.