This film tells the story of Polín, a child in a corrective school for children. In this inhuman and cruel atmosphere, his life passes between idleness, humiliation and a secret desire to escape. When he is at last on his way home to his sordid district where he will at least find a friend's smile, he sees the light of a far off hope symbolized by a white horse. But society is unmoving , and Polín soon finds himself being led back to the corrective school by a policeman.