This film relates the deama of those who fled drought and hunger in the "sertao" of the Northwest, who think they will find refuge on the coast, first stop on their way South. One of the families is made up of an ageing invalid father who is slightly unbalanced; the mother sho is a launderess; and the son who, although still young, must wupport and look after his family. His youngerbrother dies without receiving attention of any kind. Their sister observes how misery is destroying all her dreams. The search for a way out will only increase the helplessness of the family.