After being ship-wrecked, Robinson Crusoe finds an island, apparently uninhabited, where he sets himself in a cave and, using the natural elements he finds on the island, makes his own bread and wime. After some time, he finds a native girl whom he sabes from being eaten by her fellow tribesmen and who becomes his servant. After baptizing him with the name "Friday", he starts teaching her about occidental culture.