"Subdevelopment children" are the children of the capitalist system. In colombia, according to official data, 90.000 children under the age of five die yearly, this means 245 per day. This frigthening fact has given a base to the Colombian society's relationship with proletarian and bourgeois childres ans antagonistic classes. In spite of the war until death imposed by capitalism with its multinational birth control programmes, subdevelopment children will be tomorrow's fathers of the revolution. (Carlos Álvarez)