Jacques Tourneur
This is a documentary about the United States Army Cadet Nurse Corps, which shows the apprentinceship of nursing students starting with anathomical studies and how they do with patients in the hospital, and practical training in the operating theatre. The film ends with the presentation of a diploma to new graduates, members of the Nurse Corps.