Martin Rome, a gangster of Sicilian background, is admitted to St. John's Hospital for wounds suffered in combat with the police. He's badly hurt, but regains consciousness and is promptly interrogated by Liutenant Vittorio Candella, a former friend now sworn to stop him. martin imagines a lifetime of penance as there appears no way out of a conviction for the murder of Señora Grazia and the theft of her jewels.