Two weird-looking men barge into a New Jersey cafeteria one night. After intimidating the enployees and clients, they announce that they've come to kill Ole Anderson, a man they've never seen, but who usyally enters the cafeteria every night at about that time. When he doesn't show up, they leave. Teenage Nick runs from the cafeteria to Ole's humble shelter to warn him. The Swede listens passively, then says that he will wait in his room. Various flashbacks provide clues to this mysterious reaction.