Thirteen years old, courteous and reliable, edgar is staying in the Hlevetian palace, Miramar, with his kind and distinguised mother. The slow rythm of the courtyard's mature but decadent guests obliges him to create his own distractions. He reads adventure books and makes friends with Fritz, a mischievous bellboy of fourteen. The arrival at the hotel of the ex-champion race car driver Herr von Haller undermines Edgar's confidence in the adult world. His mother falls for the charms of his temporarily infatuated cassanova who is systematically using the boy to get closer.