Bernt maintains secret relations with Gerda, an attractive teenager. he confesses to her brother, his friend, Walter, that before asking for her hand he has to break up eith Erna. He provides Walter with Erna's apartment key so that Walter can break this to her objectively. In the morning the police arrive and arrest him; Erna has been murdered and a button like Bernt's was found close to the body. Brought before the magistrate (Walter's father, Bienert) Bernt doesn't mention that he gave Erna's key to Walter and is sent to jail.