Carlos, Juan and Lorenzo, three teenagers from different social classes, try to escape to Argentina before they are arrested by the Chilean military police, but are pursued on their way to the border. In retrospect, this true story reveals errors and failures; by means of self-criticism a new understanding of events and decisions is acheived.