Eight retired Generals from eight european NATO forces speak out about the momentous decisions which transformed each of them from a conventional soldier into a strategist for peace. These are men who have led very differents lives and whose experience of political and military affairs varies widely, from the divisional leader to the supreme commander, and even a former head os state. a film building on the historical lessons learned in the alliance agains Hitler: the lives under review culminate in a plea for a new coalition of common sense.