It is the biography of Florenz Ziegfeld (1867-1932) inventor and innovator of great musicals. With his unique and unmistakable style he completely changed the whole concept of the musical. It was said of him that he "glorified" the amrecan woman. the film with its spectacular shows an accurate picture of Ziegfeld's crazy ideas.
Luise Rainer won the Oscar to the best actress for her role as Ziegfeld's first wife.