George is a Londoner who has made his home in 1930's Dublin, through marriage to a Catholic, Mary. His wife ia placid enough until one day he decides to grow a moustache.
By coincidende the couple sees the Hollywood epic, San Francisco. Mary becomes obsessed with the slight similarity between her protestant husband and the faithless "Blackie", Clark Gable's character. George is at first excited by mary's new interest in him, then becomes confused when she gets carried away with the fantasy, and is finally disgusted by the charade which the ar eboth playing.