This film, of animated drawings, portrays diverse tales and legends of the Basque Country. although independent on from the other, the narratives follow a common thread that unites them in a whole. Each story is differenly drown. Among the stories there appear the well-know titles Kukubiltzo, Tartalo and Galtzagorri.