Subway has the Paris Metro as its setting. In this steamy atmosphere an unusual story of love emerges between Elena and Fred. She is an attractive young woman married to a man who is too well-heeled to venture into a working class atmosphere. Fred is a nice guy and fairly innocent, scraping a living together in the Paris metro. The former's boredom and the latter's dreamy impatience prepare the field for a mutual love. The fact that Fred raids the safe in Elena's house and that he smashes up her husband's car doesn't stop them. Their fascination for each other grows even more to the point where she discovers that underground world is so different from the bourgeois idleness and she gets to know individuals such as "Roller", a villain on roller skates who shatches handbags; "The Flower-seller", who deals in everything; "Big Bill", a mountain of muscle who trains secretly... and musicians who carry their instruments around the never-ending subway corridors with them and about whom Fred thinks a as members of a future musical group.