Alicia is a History teacher and the mother of an adopted child. She has alway accepted the word of the authorities both in her work and her private life. Until one day the front, that sorrounds the Government and her environment, begins to crack and collapse around her. Amonst the cracks of that great lie, Alicia begins to suspect that her adopted daugther could be the child of a missing person. She starts on a very painful journey to reach the truth,a journey in which she could lose everything.
Alicia's adventure forms part of the tragedy of all Argentina. In the same situation as her daugther, that of the grandmothers of the Plaza de Mayo; and the girlfriends who has been tortured and returns from exile; the students who can't study, and now don't want to, to believe only that which is permitted; that of her father-in-law, now an old man, who has lost everything but his dignity; the mothers, who surrounded by the police, shout to claim their children; and even her husband, who is involved in the corruption and which will end threatening him, are nothing more than different sides of the same reality.
"The majority of the Argentinians -according to the authors of the film- believe that we weren't victims or hangmen. Now we know that we have been both". The film tries, summing up, to reveal the ends which justified the hell in which Argentina lives from march 1976 to December 1983.