The city of Madison, in Wisconsin is converted into a street battle scene during the American occupation in Vietnam. The movement for human rights swamps the universities. They organize important demonstrations which are roughly repressed by the police. After the incidents in the Golf of Tolkin (1964) and the bombarding in the north of Vietnam (1965), the first protest emerge. The Government's reaction is to send a delegation to the University of Wisconsin to explain the situacion in Vietnam. Their rationing is not accepted and the anti-war movement becomes irreversible. Some of the personalities who appear in The War at Home are: President John F. Kennedy, Senator William Proxmire, President Lyndon Johnson, Evan Stark (anti-war activist), the Member of Parliament Robert Kastenmeier and the poet Allen Ginsberg.