The story centers on a weapon of the US Marines, internationally banned, which is put to the test near Da Nang, South Vietnam. The leader of a patrol describes the arm he is carrying: "It's a 12 calibre shotgun. It shoots bullets like this. When they're shot little arrows come out of them. They'll cut off a leg at 50 meters. It's very reliable, fires every time. It's a magnificent weapon".