The makers of the film ask the Vietnamese to let them interrogate various captured American pilots after their planes have been shot down over the Democratic Republic of Vietnam. There are ten aviators who speak in front of the cameras. The idea was to make a portrait of a representative group. None of the interrogated men knew that nine companions were also undergoing the same questioning. The questioning constantly gave way to a fascinating ideological duel. Values get mixed up. As Heynowski himself says, they were engineers with a high level of technical knowledge, but they were easily handled at a huma level. "In fact", the director says, "they were industrialists of crime".