A homage to those who gave blood for Vietnam. With images and sound, the film establishes a bridge between those who give and those who receive the precious substance. A constant in the film is an original choral work by Paul Dessau, impulsive in its tonal language: an indignant clamour and a song of peace. The images evoke a poetic relationship: the clenchen fist indicates not only a medical necessity but also struggle.