The action, based on the well-known Gothic novel by Henry James, takes place aroun 1900 in the Basque Country. Roberto, a young seminarist, leaves the seminary for unknown reasons and goes to work as the private tutor of the grand-children of the lord of the local area. Roberto must then face a mysterious phenomenon: he insists he has seen ghostly images. The strangeness of his behaviour perturbs the souls of the children to such an extent that one winds up asking one's self: Who really sees the images? Roberto, the children,...?