A film that has as its leading character a precise and biting irony, that denounces the capitalist system in Mexico. It speaks of explotation and misery and attempts to break down the key symbols of that society: the clergy and the good life. Throughout the film, and under the clear influence of Buñuel, we see a parade of frightful images which have frequently been called "very strong stuff": the blind man, the Virgin, the miracle, pigs, love scenes in a river, the lonely man who lives watching a girl, the problem of the men of the countryside in that Mexico that is so similar to Spain...