Leni Peickert is the daugther of a circus performer who has lost his life to his work. She wishes to create a circus where wild animals appear in an authentic way, untamed, not like human beings in disguise. The performers, likewise, should present their acts not as something magic but by explaining them according to physical laws. She needs money, but miraculosly receives an inheritance left her by a girlfriend. Leni learns a great deal along the way and the circus serves to amplify her professional horizons and personal ambitions.