The interaction of the protagonist with King Kong, through the mediation of a domestic-type video recorder that reproduces the main scenes of the famous classic, forms the essential narrative axis of Veneno puro, a film that emerged from the project of making a horror-video, a "spell of the cheerful face of the vampire", as its authors speak of it.