Eguillor is inspired by the historical figure of Giordano Bruno, one of many personalities linked to the legend of Monte Veritá, Locarno (Switzerland). The theme has been imposed by the Monte Veritá Prize awarded to this director for his first video work Bilbao, la muerte and has been made at the Facs Studios in Locarno. Eguillor is mainly known for his comics and illustrations and currently collaborates with ATC, a company dedicated to computer animation.