By means of a still image montage where the segments of the image move at different speeds, Seaman creates a film of great beauty in which the landscape is continuously undone and assembled, transforming itself into a sculptural presence that evokes connections between man and his or her environment. The camera focuses on objects that represent key forms of post-war American sculpture: Tombstones reminiscent of Carl André's granite pieces, buildings that resemble Joel Shapino's houses, a stainless steel Container that could be the work of by Donald Judd...
The conjunction of images and audio (stereo soundtrack) indirectly create a generic character, S.he, to whom a series of sometimes contradictory qualities are attributed. But who is S.he? The identity of the artist? The city? Something he admires?