Auto-Olympia mixes elements of fiction and documentary to tell the story of an ancient Greek runner who arrives on the scene of the 1984 Olympic Games in Los Angeles, confronting the complexity of modern urban life. As he passes through present-day Los Angeles, the vintage corridor encounters a cross-section of its residents: Hell's Angels bikers, caravan tourists and schoolgirls. Each offers a different perspective on the reality of life in the city that will be the setting for the biggest spectacle of 1984, the Summer Olympics.