Based on the novel by the famous English writer Daphne Du Maurier, it was the writer herself who, when defending the rights to Fox, made the express recommendation that Richard Burton should interpret it. For this performance he gets his first Oscar nomination. "Burton is the most exciting new film since the advent of Gregory Peck eight years ago," commented the Evening News.