Madrid, 1936, it is summer. Luisito has failed physics and will be left without the bicycle that his parents had promised him if he passed the course. He almost convinced his father, a clerk in a winery, to buy it for him... but on July 18 the Civil War broke out. It all seems like it's going to end in a week, when in reality it lasts three years. Luis's family shares the daily life of the war with their children.