The Almería case refers to the real events that occurred on May 7, 1981. In Madrid an attack on General Valenzuela occurred. Three boys from Santander, passing through Almería, are detained by the Civil Guard. After their disappearance and the subsequent appearance of their bodies, a lawyer proceeds to discover the whole truth.