Sylwia, at the beginning of her career as a rock singer, gives concerts at a youth cultural center, where she sings accompanied by a band led by her boyfriend, Janek.
She falls in love with a famous writer, Marczak, who decides to promote her. Sylwia prepares under his orders to debut at a rock music festival. She takes dance classes, changes her makeup, consults a couture designer, and before long, she enters show business, leaving the cultural center and Janek with her little band.
During a party given by Majka Lencweska, a singer returning after having a nervous breakdown, Marczak asks Majka's husband to write a song for Sylwia. Lenczweski agrees, under the condition that Marczak appears as the author of the song, otherwise he will not enter the festival where Lenczweski is on the jury.
The Festival begins, Sylwia sings the song and wins the prize; but she realizes that the song is plagiarized and during the festival, which is broadcast on TV, she tells the public the truth. When she ends the festival, she and Janek sing a song together.