A young French geologist, Mathieu, moves to a small deserted Greek island to study a petrified tree.
Little by little, despite himself, he lets himself be carried away by the magical atmosphere of the island and especially by Eleni, a wild girl who seems to have been born from the sea. The more he wants her, the more she slips away from her.
Soon Mathieu will discover her secret. In a cave, sheltered from all eyes, she and a dolphin engage in fascinating love games. It is now that Mathieu must choose. Depart, or accept this reality that escapes reason and gives life to the legend.