In the Kingdom of the Amazons, Duke Theseus kidnaps Queen Hippolyta. Already in his court, Theseus prepares the wedding with Hippolyta while the two loving couples fight and flee to the forest on Midsummer's Eve. there the fairies and goblins meet in a clearing, having fun under the baton of the pixie Puck, chasing the page of Titania, queen of the fairies. Oberon and Titania fight over the possession of the page. Oberon, rejected, promises to take revenge on Titania with a love potion. Meanwhile, the louts rehearse the comedy they are to represent to celebrate the wedding of Theseus and Hippolyta.
After the misunderstandings caused by the love filter, the pairs of lovers find their harmony. Oberon and Titania reconcile under Puck's wry gaze.
After the painful representation of Romeo and Juliet by the louts, the fairies invade the place, blessing the nuptial bed of the three couples.