In a random city, a grandfather and his grandchildren: José, Lola and "Patata", spend their free time in their attic surrounded by old furniture, original objects and costumes, and discarded toys and dolls. They enjoy extraordinary experiences thanks to the imagination of these likeable and amusing characters. The grandfather, disguised as a wizard, leads his grandchildren through amazing adventures related to games, theater, circus, sports and cinema. Throughout the film we will learn about myths, genres and fantasies related to the show field.