Manuel is a priest who does not want to be a conventional minister. In the village where he has been destined, he supports the fishermen in their struggle against the building of an urbanization, which will put an end to their resources, and he is not afraid of establishing and intimate relationship with Alma Rosa, the wife of his friend Aparicio.