Clasic styled methaphorical adventure - in words of Coppola- in which anecdotes and episodes of the Vietnam War are inserted. Willard sails up the river through the vietnamese jungle to face Coronel Kurtz. But the chasing transforms in the introspective journey of a man that ends finding himself: chaser and chased are not but two aspects of the same reality, the madness inside all of us...