Historical reconstruction of fragments of the life of Luis Companys, President of the Generalitat de Catalunya during the Republic, which includes his exile and his handing over to Franco's authorities, as well as the later mock trial which implied the death penalty. The film is a tetimony of the repression placed on the defeated.