The story of two alcoholics, Juan and Antonio, and their fight to keep away from booze. Both have identical families and suffer the same problems. Juan is in love with a schoolmistress in whom he seeks support and that seems to reciprocate his feelings. He loses his job due to drunkenness and Antonio, who's out from the psychiatric hospital in which he was interned after a 'delirium tremens' attack, tries to help him, and both attend AA to try to recover.