Irene Galdós runs a sentimental and beauty clinic in a provincial city and lives with her sister María Rosa, who is the true inspiration of the program. Julio Hernández, a rich canner of the region is a man traumatized by the abandonment of his mother when he was a child as well as by a wrong education. Julio is obsessed with Irene's program, in which he concentrates all his hatred, to the point that he decides to destroy the program and its author.